Ryger dine annoncekroner ned i et sort hul uden resultater? Vi guider dig gennem konceptet “remarketing,” så du får mere salg for dine penge.

Remarketing – har du hørt det før? Måske under navnet retargeting? Same same. Og lad os sige det med det samme: Hvis du ikke allerede er i gang med remarketing, så skal du ud af starthullerne nu! Hvis du er begyndt, skal du måske overveje fordelingsnøglen i dit marketingsbudget.

Mohammad Dadkhah forklarer konceptet i videoen her. Kig med eller genlæs det hele nedenfor.

Vi lægger ud med et eksempel: Du er ny webshopejer, din hjemmeside er endelig færdig og du er godt i gang med Facebookannoncer og/eller Google Adwords. Måske endda radio og TV. Du har sat mange penge af til markedsføring. Du vil godt fra start, ha’ fat i nogle kunder… men det virker bare ikke helt så godt, som du havde håbet. Der kommer lidt kunder forbi, nogle af dem køber endda lidt. Meen… i forhold til dit budget er konverteringsgraden simpelthen for lille. Du sidder med en følelse af, at der ikke sker nok, at kunderne ikke køber noget. Og det er der faktisk en helt specifik årsag til! Du følger ikke godt nok op på de kunder, der kommer ind på din hjemmeside.

Det problem er der til gengæld en helt specifik løsning på: Remarketing.

Remarketing – hvad, hvorfor og hvordan

Måske har du hørt om remarketing før, men du får lige en forklaring for god ordens skyld. Princippet i remarketing er, at du opfanger cookies fra de computere (læs; mulige kunder), der har været forbi din hjemmeside. Samler dem på en liste og fodrer Google med den. Du siger simpelthen til Google: Hey, de her mennesker har været forbi min hjemmeside, og dem vil jeg gerne følge ude på nettet.

Eksempel: En fyr har set din første annonce og været inde på din side. Han køber ikke noget, kigger sig bare lidt omkring og smutter så videre ud på nettet. Hvis du IKKE kører remarketing, så har du sandsynligvis mistet ham. Du har brugt skræmmende mange annoncekroner på at få ham ind på din side, og så slipper du ham igen. No way, Jose! Du skal følge ham, kontinuerligt vise ham dine annoncer gennem Google og Facebook, så han til sidst ikke kan undvære lige præcis dit produkt og derfor konverterer – altså køber.

Dét er remarketing.

Og hvordan gør du så? Du bruger selvfølgelig Google. Gennem det man kalder GDN (Google Display Network). Og det bedste: du betaler kun per klik. Det er altså gratis eksponering, så længe kunden ikke klikker. Men ja… nu annoncerer du selvfølgelig ikke, for IKKE at få klik (og salg) på din side. Derfor er det vigtigt, at du laver nogle fede remarketingskampagner, der sidder lige i skabet. Ikke noget med standardannoncer, så du spilder dine penge igen!

Fordeling af dit markedsføringsbudget

Når det kommer til remarketing, så er der én ting, du skal være virkelig opmærksom på: fordelingsnøglen i dit markedsføringsbudget. Rigtig mange virksomheder har en helt skæv fordeling ift. de penge, der bliver postet i annoncer.

Vores bud er, at de fleste bruger ca. 90% af budgettet på de første annoncer – altså på at trække kunderne ind til siden. Og selvfølgelig er det et vigtigt mål, men når det er sagt, så er det mindst lige så vigtigt, at få kunden til at købe. Spørger du os, bør fordelingsnøglen nærmere hedde 50/50. Brug lige så mange penge på remarketing, som du gør på at lokke kunderne til.

Du vil hurtigt opleve, at du får mere ud af din nuværende trafik. Og ikke mindst at du får en højere konverteringsgrad på fremadrettet trafik. Google har tidligere meldt ud, at remarketing kan løfte din konvertingsgrad med op til 25%.

Så kort sagt: Kom i gang med remarketing.

Hvis du allerede er i gang, så gå dit budget efter i sømmene. Du bruger mange annoncekroner på at få kunderne ind på din side i første omgang, så du skal ikke slippe dem igen.

Vil du have den hemmelige formular til at lave fede og effektive remarketingkampagner,abonner på Mohammad Dadkhahs videoer lige her. Og du må meget gerne like og dele – det gør os så glade!

Author

Mohammad Dadkhah

Med 15 års erfaring i online-markedsføring, 2 udgivne bøger og utallige af afholdte kurser, er Mohammad Dadkhah en ekspert, der ved, hvad der skal til for at skabe resultater for virksomheder.

  • Ekspres Bank har i perioden 2011-2016 med stor tilfredshed samarbejdet med Mohammad Dadkhah.
    Mohammad har primært haft ansvaret for bankens meget vigtige rekrutteringskanal SEM og i tillæg også SEO. Udover at være meget faglig kompetent, så har Mohammad altid opvist en stor loyalitet overfor banken og følt ansvar for at levere opsatte målsætninger. Det er ikke nogen tvivl om, at Mohammad har været en nøgleperson bag bankens stærke vækst de seneste år. Jeg vil virkelig give Mohammad Dadkhah mine bedste rekommandationer og anbefalinger

    Klas Johan ClaesonKlas Johan ClaesonNordic Marketing Director, Express Bank A/S
  • Det er rart at tale med en SEO ekspert, som er direkte i sine meldinger, arbejder for sagen og er altid til at få fat på. Mohammad har løst opgaven, hvor andre fejlede, for han har skaffet mig min længe ønsket 1.plads

    Stefan StojkovicStefan StojkovicCEO, Gulvkanonen
  • Et virkelig godt kursus, hvor man som deltager fik et rigtig godt indblik i Google Analytics, og alle de muligheder der er for at trække data ud.
    Mohammad er en super dygtig underviser, og som bonus fik vi - i mellem stoffet - også vendt flere ting omkring vores egen website, så vi kan optimere forretningen. De aktionspunkter der kom ud af vores seance, blev der professionelt fulgt op på.

    Dorte PerssonDorte PerssonKursuskoordinator, Molio A/S
  • Thomas Dam LauritsenThomas Dam LauritsenDam Studio ApS, CEO
  • Vil du have mere trafik til dit site og få styr på alt det interne, så er Dadkhah den perfekte partner, hvor den personlige service ligger højt.

    Peter KallinPeter KallinCEO, 4D A/S
  • Vi ville i top3 på vores vigtigste søgeord, og det har Mohammad hjulpet med. Han har også været meget god til at rådgive os ift. SEO på vores hjemmeside, og vi kan anbefale ham til andre

    Mik S. OddershedeMik S. OddershedeCEO, Belugi A/S
  • Selvom vi blot har købt linkbuilding hos Mohammad Dadkhah, så har han også rådgivet os omkring onsite optimering, hvilket bl.a. har været med til, at vi nu ligger nr. 1 på vores vigtigste søgeord

    Ulrik Kjærsgaard LarsenUlrik Kjærsgaard LarsenCEO, Pakke.dk ApS
  • Jeg har kun gode erfaringer med Mohammad Dadkhah - Der er dialog, tranparens og levering som afstemt. Mohammad er en af de få, som jeg selv har tillid til, i en branche hvor der er mange "Cowboys"